Pages

Thursday, December 20, 2012

tips menanti jawapan si dia



  • beri tempoh si dia masa utk bagi jawapan. jgn biarkan jawapan tergantung terlalu lama kerana stiap masa yg berlalu boleh membawa perubahan yg besar. Sekiranya dia memberi jawapan dgn cepat, kite kena ready utk terima sama ada jawapannya negatif atau positif.
  • jgan terlalu memaksa si dia kerana hanya akan memberikan keptusan yg tidak ikhlas.lagipun desakan akan membuat si dia menjadi rimas.
  • banyakkan muhasabah diri. Usaha tlah dilaksanakan. slebihnya berdoa dan brtawakal moga Allah memberikan jalan yang terbaik buat diri kite dan si dia. InsyaAllah, penantian itu akan berakhir apabila tiba masanya nanti.
  • Terus brhubung dengannya dan jgn cepat brputus asa. Ada kalanya si dia mnjadi dingin, tetapi bukan brmakna dia tidak sudi. Tidak semua pemikiran manusia sama dan sedikit ruang kadangkala mrapatkan anda.
  • Jadi kawan sebelum jadi kekasih. Kadangkala akan ada beberapa situasi yg memerlukan anda menjadi seorang kawan lebih dari keinginan anada untuk menjadi kekasih. Dengan itu, si dia akan tahu  bahawa dia boleh mempercayai kite meskipun anda mempunyai hubungan serius dengannya kelak.
  • Letak harapan, tetapi jgn terlalu berharap. Kite harus meletakkan harapan kerana ia merupakan doa antara kite dan dia tetapi jgn terlalu berharap kerana andai negatif keputusannya akan menyakitkan.
notes : kena selalu berdoa...mintak dg rasa rendah diri...jika itu jodoh permudahkan perjalanannya,,,insya-Allah...ujian Allah akan menduga kesabaran dan keimanan kita. sejauh mana kesabaran kita sejauh itulah keteguhan iman kita...maka berdoalah selalu..(from the elder)
sesungguhnya tiada lain yg membahagiakan melainkan redha Allah yg dcari.. Maha suciNya yg mengetahui stiap yg terbaik bt hmbanya.. beruntunglah jika redha Allah bertepatan dgn apa yg dhajati.. pesan rasullullah yg mulia "bersederhanalah dalam setiap perkara".. duka n gembira seakan sama taranya..tidak karam dibadai ombak, tidak lena ditiup bayu..( from him)
#couple itu haram maka andai si dia memberikan lampu hijau masuklah meminang bagi sang teruna dan suruhla si dia datang meminang bagi si dara..
#Andai pujaan hati tiada di sisi, maka ketahuilah ada lagi yg terbaik buat diri kita.. seorang Imam tidak harus cerewet dlm memilih makmumnya tetapi makmum harus cerewet dalam memilih imam.. Sekadar perkongsian bersama dan peringatan diri =)



hati-hati dalam memilih hati jgn sampai menyintai orang yang hanya MENYAKITI  hati..

No comments:

Post a Comment